webshop logisztika

Webshop logisztika szolgáltatás: melyek az előnyei?

A webshopok egy új világot hoztak el számunkra: az online vásárlás nemcsak gyorsabb, de sokszor olcsóbb is, mint bemenni az üzletbe és vadászni a legjobb ajánlatokat. A webáruházak lényege, hogy a vásárlónak nem kell fizikálisan megjelennie a boltban, hanem néhány kattintással otthona kényelméből megvásárolhatja akár a konyhabútort vagy a kutyaeledelt is. Ez az előnye a webshopoknak annyira elterjedt, hogy most már hazánkban is több 10 milliárd forintot termelnek ki évente a webáruházak.

Nem véletlen a fentiek alapján tehát, hogy egy egész szolgáltatás épült rá a webshopokra, ez pedig nem más, mint a webshop logisztika szolgáltatás. Lássuk, hogy melyek az előnyei annak, ha külső szakértőre bízzuk a webshop logisztikai folyamatait.

Alacsonyabb költségek

Természetesen a webshop logisztikai szolgáltatásnak is az első előnye a költségoptimalizálás. A leggyakrabban az alábbi folyamatokat tudjuk kiszervezni a fulfillment igénybevételével:

  • raktározás
  • áruösszekészítés
  • csomagolás
  • kézbesítés
  • visszáru kezelés
  • utánvét kezelés
  • számlázás
  • egyéb adminisztrációs folyamatok

Ha ezeket csupán egyesével vesszük is azt láthatjuk, hogy jelentős összegeket lehet megspórolni már csak azzal, ha például a cég kiszervezi a raktározást. A raktárépület bérlése, netán megvásárlása jelentős beruházásnak minősül. Emellett a havi rezsiköltsége is magas egy ilyen épületnek, amit egy induló webshop nem biztos, hogy jelentős tőke nélkül meg tud engedni magának.

webshop logisztika

Profik kezében van a logisztika

Gondoljunk csak bele, hogy amikor igénybe veszünk egy szolgáltatást, akkor a legtöbbször bizony szaktudást is igénybe veszünk. A webshop logisztika, a dropshipping, fulfillment – vagy illessük bármilyen szóval ezt a területet – sem működik másként. Ha egy külső partnerre bízzuk ezeket a folyamatokat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy szakértők gondoskodnak a gyors kiszállításról, az automatikus számlázásról vagy akár a készletek rendben tartásáról.

Cserébe a webshop tulajdonosa foglalkozhat az értékesítéssel, marketinggel, összességében pedig a növekedésre koncentrálhat.